Workshop

Overtuig met een 'Hollywood Blockbuster'

En krijg je stakeholder mee!

Example image

Overtuigen & Storytelling

Deelnemers leren een fundamentele overtuigwet en ervaren de kracht van Storytelling

Example image

Energie & inspiratie

Aan de hand van aansprekende voorbeelden komt de materie tot leven.

Example image

Praktijkgericht

Deelnemers passen de lessen in de workshop toe op hun eigen praktijkcase

Opzet van de workshop

Example image

Stap 1: Wat is er nodig om iemand te overtuigen?

De eerste oefening leiden we in met een scène uit The Wolf of Wallstreet. In de oefening die daarop volgt leren de deelnemers een fundamentele voorwaarde waaraan voldaan moet worden om iemand mee te krijgen en te overtuigen. En blijkt er een verrassende link te zijn van The Wolf of Wallstreet naar de Oude Griekse redenaars.

Example image

Stap 2: Wat is er nodig om iemand te laten luisteren?

Iemand boeien en meekrijgen doe je al sinds mensenheugenis met een goed verhaal. Maar wat is dan een goed verhaal? In deze stap komen deelnemers erachter dat ze geboren verhalenvertellers zijn. Het recept van een Hollywood Blockbuster zit namelijk geprogrammeerd in ieders brein. We ontrafelen dat recept en analyseren waarom dat zo krachtig is. Nu gaat het erom: pas je dat ook toe in je zakelijke presentaties?

Example image

Stap 3: Maak van jouw Presentatie een Blockbuster

Tot slot combineren we de inzichten uit stap 1 en stap 2. Deelnemers gaan de Blockbuster-formule toepassen op hun eigen onderwerp. En aan elkaar presenteren. Na afloop krijgen ze het Blockbuster-template én een handige checklist mee. Zodat ze voortaan een krachtig middel in handen hebben om hun stakeholders méé te krijgen!

Example image

3,5 à 4 uur

1 dagdeel is voldoende voor een goede basis. Eventueel kan de workshop worden verlengd.

Example image

6 tot 40 personen

Met een klein aantal deelnemers kun je meer de diepte in. Maar ook met grotere groepen kunnen we overweg!

Example image

Leuk én nuttig

De workshop is interactief. En het Blockbuster-format blijkt keer op keer effectief in de praktijk.

Deze trainingis ontwikkeld en wordt gegeven doorTV-presentatorGerben van Driel

Even voorstellen

Vanuit Speak to Succeed train ik business professionals in in alle facetten van het Presenteren.

Maar daarnaast sta ik bijna wekelijks wel ergens op een podium, achter een microfoon of voor een camera.

Mijn publiek kunnen overtuigen om te blijven kijken of luisteren is daarin cruciaal. Ga maar na:

Als jij een video kijkt of podcast luistert en niét geboeid wordt, hoe lang blijf jij dan hangen?

Juist!

Ik ben op zoek gegaan naar wat nou maakt dat wij mensen geboeid raken en blijven. Zo ontdekte ik het geheim van de Hollywood Blockbuster en is uiteindelijk deze workshop ontstaan.

De workshop zelf is voor Speak to Succeed ook een Blockbuster :)!

Ga jij binnenkort met jouw team ook voor de bijl?

Graag tot snel!

Example image
Ervaringen

Zo ervaren anderen de trainingen van Speak to Succeed:

Gemiddelde beoordeling op wws.springest.nl: 9,2
Example image

"Ik vond het een leerzame training, waardoor je weer wat beter bewust wordt van hoe je het beste je verhaal kan opbouwen (A/B/C, ideale situatie, huidige situatie, oplossing)." 

Marlon van der Slot

Business Controller

ANWB

Example image

"De tips hebben me geleerd hoe ik boeiender kan vertellen en meer mijn eigen verhaal te vertellen in plaats van alles wat op de slides staat. Zo gaat het eigenlijk direct vloeiender.."

Stijn Käller

Digital Expert

ABN AMRO

Example image

"Gerben biedt een hele effectieve en duidelijke opzet in zijn trainingen. We hebben direct feedback ontvangen op onze huidige aanpak waardoor we direct verbetering hebben kunnen doorvoeren in onze pitches. De volgende dag konden wij dus al naar buiten met een sterker en duidelijker verhaal." 

Marc Meijer

Senior Sales Consultant

Effectory

Vraag direct aan!

© Speak to Succeed

Postbus 19180

3501 DD Utrecht

Algemene Voorwaarden - Privacyverklaring