Deelnemers leren een fundamentele overtuigwet en ervaren de kracht van Storytelling
Aan de hand van aansprekende voorbeelden komt de materie tot leven.
Deelnemers passen de lessen in de workshop toe op hun eigen praktijkcase
De eerste oefening leiden we in met een scène uit The Wolf of Wallstreet. In de oefening die daarop volgt leren de deelnemers een fundamentele voorwaarde waaraan voldaan moet worden om iemand mee te krijgen en te overtuigen. En blijkt er een verrassende link te zijn van The Wolf of Wallstreet naar de Oude Griekse redenaars.
Iemand boeien en meekrijgen doe je al sinds mensenheugenis met een goed verhaal. Maar wat is dan een goed verhaal? In deze stap komen deelnemers erachter dat ze geboren verhalenvertellers zijn. Het recept van een Hollywood Blockbuster zit namelijk geprogrammeerd in ieders brein. We ontrafelen dat recept en analyseren waarom dat zo krachtig is. Nu gaat het erom: pas je dat ook toe in je zakelijke presentaties?
Tot slot combineren we de inzichten uit stap 1 en stap 2. Deelnemers gaan de Blockbuster-formule toepassen op hun eigen onderwerp. En aan elkaar presenteren. Na afloop krijgen ze het Blockbuster-template én een handige checklist mee. Zodat ze voortaan een krachtig middel in handen hebben om hun stakeholders méé te krijgen!
1 dagdeel is voldoende voor een goede basis. Eventueel kan de workshop worden verlengd.
Met een klein aantal deelnemers kun je meer de diepte in. Maar ook met grotere groepen kunnen we overweg!
De workshop is interactief. En het Blockbuster-format blijkt keer op keer effectief in de praktijk.
Vanuit Speak to Succeed train ik business professionals in in alle facetten van het Presenteren.
Maar daarnaast sta ik bijna wekelijks wel ergens op een podium, achter een microfoon of voor een camera.
Mijn publiek kunnen overtuigen om te blijven kijken of luisteren is daarin cruciaal. Ga maar na:
Als jij een video kijkt of podcast luistert en niét geboeid wordt, hoe lang blijf jij dan hangen?
Juist!
Ik ben op zoek gegaan naar wat nou maakt dat wij mensen geboeid raken en blijven. Zo ontdekte ik het geheim van de Hollywood Blockbuster en is uiteindelijk deze workshop ontstaan.
De workshop zelf is voor Speak to Succeed ook een Blockbuster :)!
Ga jij binnenkort met jouw team ook voor de bijl?
Graag tot snel!
"Ik vond het een leerzame training, waardoor je weer wat beter bewust wordt van hoe je het beste je verhaal kan opbouwen (A/B/C, ideale situatie, huidige situatie, oplossing)."
Marlon van der Slot
Business Controller
ANWB
"De tips hebben me geleerd hoe ik boeiender kan vertellen en meer mijn eigen verhaal te vertellen in plaats van alles wat op de slides staat. Zo gaat het eigenlijk direct vloeiender.."
Stijn Käller
Digital Expert
ABN AMRO
"Gerben biedt een hele effectieve en duidelijke opzet in zijn trainingen. We hebben direct feedback ontvangen op onze huidige aanpak waardoor we direct verbetering hebben kunnen doorvoeren in onze pitches. De volgende dag konden wij dus al naar buiten met een sterker en duidelijker verhaal."
Marc Meijer
Senior Sales Consultant
Effectory
© Speak to Succeed
Postbus 19180
3501 DD Utrecht
085-0709601